از فرودگاه

از فرودگاه مونترال که به اسم YUL میشناسیمش تا مرکز شهر حدود 40 دقیقه با اتوبوس راهه. یک بلیط یک روزه  (یا هر بلیط گرون تری) می تونید بخرید به قیمت 10 دلار و با اتوبوس 747 از فرودگاه تا مرکز شهر برید. یادتون باشه که این بلیط به مدت 24 ساعت معتبره و علاوه بر شاتل 747 فرودگاه برای مترو و همه ی اتوبوس های داخل شهر قابل استفاده است. بهتره از ایران با خودتون پول کانادایی برای بلیط و بقیه هزینه های روز اول داشته باشید اما اگر هم ندارید با دلار آمریکایی هم کارتون همه جا راه می افته. اگه وسایلتون زیاده هزینه تاکسی تا مرکز شهر هم از 40، 50 دلار بیشتر نمی شه.(اطلاعات و قیمت بلیط های stm)
ساعت 5 بعد از ظهر بود که رسیدم مونترال و بعد از کارهای اولیه و عبور از گیت، داشتم در و دیوار رو نگاه می کردم که یه آقایی نزدیک شد و ازم پرسید "یه بلیط مجانی می خوای؟" آخه این اتوبوس ویژه 747 که تا فرودگاه می آد با بلیط های معمولی کار نمی کنه. حتما باید بلیط 24 ساعته خریده باشید که بتونید این اتوبوس رو سوار شید. این آقا هم احتمالا مجبور شده یه بلیط 24 ساعته بخره که خودشو به فرودگاه برسونه و بعدش هم به جای این که بلیط رو دور بندازه، بلیطشو به من داد. از همون جا بود که فهمیدم کانادا هم منو دوست داره :D
اگه می خواید توی اتوبوس 747 از اینترنت WiFi مجانی استفاده کنید، قبل از سوار شدن حتما چک کنید که توی اتوبوس یه جعبه 50 * 50 سانتی متری باشه. توی بعضی از اتوبوس ها این جعبه نیست و طبیعتا اینترنت هم ندارن. جعبه رو از بیرون اتوبوس می تونید با برانداز کردن پیدا کنید.
این خط هر ده دقیقه و به صورت شبانه روزی اعزام داره. اطلاعات دقیق تر این اتوبوس و همه وسایل نقلیه عمومی رو روی اینترنت می تونید پیدا کنید. مثال برای شاتل 747. آخرین ایستگاه این اتوبوس خیلی به ایستگاه مترو Berry-UQAM نزدیکه، حدودا 100 الی 200 متر. پس می تونید مقصد نهایی رو روی نقشه مترو مونترال پیدا کنید و کل مسیر رو با وسایل نقلیه عمومی برید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر