اجتماعی باشید

از شبکه های اجتماعی تا می تونید برای ذوب شدن توی جامعه جدیدتون استفاده کنید. ممکنه یک آگهی، پروفایل یا لینک اینترنتی ساده زندگی شما رو عوض کنه. همونطور که شما به دیگران نیاز دارید اونا هم به شما نیاز دارن پس از درخواست های منطقی و مودبانه نترسید. حتما با درخواست هاتون یک پیام کوتاه معرفی و دلیل درخواستتون رو ارسال کنید. لزومی هم نداره که اینجا باشید، این کار رو قبل از رسیدن به کانادا می تونید شروع کنید. چند تا پیشنهاد دارم برای شبکه های اجتماعی:



LinkedIn
شبکه اجتماعی LinkedIn اینجا جدی گرفته می شه. تقریبا همه پروفایل دارن و اطلاعاتشون رو واقعی و به روز نگه می دارن. چند تا پیشنهاد دارم براتون:
  • LinkedIn سایت دوست یابی نیست، روابط کاری حکمفرماست. درخواست های نامربوط نفرستید
  • عکس مناسب برای پروفایلتون انتخاب کنید. لزومی نداره خیلی جدی و رسمی باشه فقط عکس مهمانی های خانوادگی، همراه با حیوان خانگی یا کنار ساحل نباشه کافیه
  • محل زندگیتون رو قبل از رسیدن به کانادا تغییر ندید اما توی پیام ها و درخواست هاتون ذکر کنید که به زودی جابجا می شید.
  • کمی توضیحات درباره شرح وظایف، چند تا توصیه نامه از افراد با پروفایل آبرومند، چندتا تاییدیه (Endorsement) خیلی به پروفایلتون کمک می کنه
  • همه اطلاعاتتون به ترتیب تاریخ و از جدید به قدیم باشه
  • تا می تونید لینک پروفایل شرکت ها و پروژه ها در LinkedIn و وب سایت های مرتبط حتی اگر فقط به فارسی هستند بگذارید
  • دروغ و بزرگ نمایی ننویسید. قبل از استخدام، با مشتریان و محل کارهای قبلی من در ایران تماس تلفنی گرفتن و ازشون درباره من نظرسنجی کردن. البته قبلش از خودم اجازه گرفتن.
فیسبوک
پیشنهاد می کنم توی گروه هایی مثل کاریابی در مونترآل، ایرانی های مقیم مونترال، انجمن ها و دوره های آموزشی برای مهاجرین، اجاره خانه در مونترال، جشن ها و فستیوالهای مونترال و ... عضو بشید. با همقطارها در ارتباط باشید و هم روی کمکشون حساب کنید و هم بهشون کمک کنید.

ملاقات
خیلی سایت ها هستند که به شما کمک می کنن افراد دیگه ای رو ملاقات کنید و باهاشون دوست بشید. حتما توی این وبسایت ها عضو بشید و از این ملاقات ها استفاده کنید. به عنوان مثال سایت های Couchsurfing.org و Meetup.com به شما این امکان رو می دن که افرادی که به موضوع مشترکی علاقمند هستن همدیگه رو ملاقات کنن. خیلی از این ملاقات ها ممکنه هدف تفریحی داشته باشه اما همین شرکت کننده ها بعد از خوش و بش های اولیه ممکنه شما رو جایی معرفی یا حتی استخدام کنن. حداقلش اینه که به جای تنها خونه نشستن، کمی زبان فرانستون رو تقویت می کنید.

نمایشگاه
موقع ورودتون توی فرودگاه بهتون معمولا چندتا برگه اطلاع رسانی می دن که توش معمولا اطلاعات مربوط به جلسات، سمینارها و نمایشگاه های مختص مهاجرین هم هست. توی این فعالیت های اجتماعی شرکت کنید و هم از خدمات کسانی که آماده کمک رسانی هستن استفاده کنید و هم با تازه واردهایی که چالش های مشابه شما دارن آشنا بشین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر